Mangomoment

Met een klein gebaar naar warmere zorg

€ 31,00 
€ 31,00 

Bestseller 2 werkdagen

Samenvatting

Het inmiddels bekende fenomeen Mangomoment ontstond in een Belgisch ziekenhuis, maar verovert nu in snel tempo zowel de Belgische als de Nederlandse gezondheidszorg. Mangomomenten: momenten van grote waarde die ontstaan via kleine, onverwachte gebaren die geen of weinig tijd, geld en moeite kosten. Iedereen heeft behoefte aan warme zorg. Maar dat is niet vanzelfsprekend in deze drukke tijden.
Dit boek helpt je op weg om in het dagelijkse leven, zowel persoonlijk als professioneel, kleine momenten van grote waarde te creëren voor de mensen om je heen en zo hun geluk en je eigen voldoening te vergroten. Tal van waargebeurde verhalen uit zowel Vlaanderen als Nederland, doorspekt met prachtige portretfoto’s, inspireren en motiveren je in je zoektocht naar warmere zorg, meer veerkracht en positiviteit. Daarnaast bieden reflecties van internationale experts inzicht in de zin en haalbaarheid van Mangomomenten. KRIS VANHAECHT (KU Leuven) doceert kwaliteit en patiëntveiligheid in de gezond-heidszorg. Hij ontwikkelde en onderzocht het concept Mangomoment samen met zijn team van medeauteurs en met de steun van Kom op tegen Kanker en vele zorg-organisaties in Nederland en België. Filip Decruynaere schreef twaalf interviews uit het onderzoek uit tot de pakkende verhalen die je in dit boek leest. De opbrengst van dit boek gaat integraal naar het KU Leuven Mangomoment Fonds, dat onderzoek en onderwijs omtrent kwaliteit en klantgerichtheid in de zorg ondersteunt (www.mangomoment.org).

KRIS VANHAECHT (KU Leuven) doceert kwaliteit en patiëntveiligheid in de gezondheidszorg. Hij ontwikkelde en onderzocht het concept Mangomoment samen met zijn team van medeauteurs en met de steun van 'Kom op tegen Kanker' en vele zorg-organisaties in Nederland en België. Filip Decruynaere schreef twaalf interviews uit het onderzoek uit tot de pakkende verhalen die je in dit boek leest. De opbrengst van dit boek gaat integraal naar het KU Leuven Mangomoment Fonds, dat onderzoek en onderwijs omtrent kwaliteit en klantgerichtheid in de zorg ondersteunt (www.mangomoment.org).